sobota, 8 marca 2014

Śniadanie "w locie".

Porządne, zdrowe śniadanie to podstawa! Zazwyczaj starałam się przygotować sobie pojemniczki poprzedzającego wieczoru, albo przynajmniej poświęcić poranek na produkcję pożywnego śniadania. Obecnie moje życie stanęło na głowie i muszę się przystosować do nowej rzeczywistości. W tym tygodniu byłam tak wyeksploatowana, że już wieczorem spałam jak niemowlę. Rano ledwo widziałam na oczy i potrzebowałam czegoś na szybko! Co zrobić kiedy nie mam czasu na gotowanie, a na muesli z mlekiem nie mogę się już patrzeć? Tutaj z pomocą przyszły mi kanapki. Pewnie nie jedna osoba powie: Ameryki Sylwia to ty nie odkryłaś. Zgadza się. Kanapka to wynalazek stary jak świat. Ja dopiero teraz doceniłam zalety tego "posiłku" i stały się moją śniadaniową deską ratunkową. Nie dość ze są szybkie do przygotowania to do ich spożywania nie potrzeba talerzy ani sztućców. Mycie naczyń ograniczone do zera, o to chodzi!
W mijającym tygodniu, moją specjalnością śniadaniową była kanapka z avocado. Dlaczego avocado? Ponieważ ma w sobie prawie wszystkie rodzaje witamin: A, C, E, K i witaminy z grupy B6. Chociaż avokado zawiera dużo kalorii, są to kalorie pełne wartości odżywczych. Dla osoby takiej jak ja, która nie je mięsa, to wspaniały dodatek tłuszczy w diecie. 


Składniki:
2 kromki chleba pełnoziarnistego
1/2 avocado
2 łyżki pesto lub hummusu
4 plastry sera mozzarella
8-10 sztuk liści szpinaku "Baby"
1 łyżka orzechów np Pini
sól morska 
pieprz


Avocado ma fajną konsystencję, w moim przypadku całkowicie wyparło masło. Zazwyczaj część rozsmarowuje na chlebie razem z pesto lub hummusem, a część kroję w słupki które układam razem z mozzarella na liściach szpinaku. Posypuję orzeszkami, w zależności jakie mam pod ręką. Mięsożercy mogą zastąpić mozzarellę kawałkiem wędzonego kurczaka. Na ciepło smakuje lepiej, pod warunkiem że masz czas na zabawę z opiekaczem.
Smacznego!

 
http://www.irunonnutrition.com

Brak komentarzy: