czwartek, 13 marca 2014

Dubai Mall zaliczony!


Dubai Mall jest największym centrum handlowym na świecie pod względem powierzchni, która wynosi 112,4 ha (1 124 000 m2). W The Dubai Mall znajduje się ponad 1200 sklepów oraz 120 kawiarni i restauracji. Średnio odwiedza je około 750 tysięcy osób tygodniowo. Centrum handlowe przygotowane jest na przyjęcie 100mln odwiedzających rocznie. W budynku znajduje się akwarium o pojemności 10 mln litrów wody, w którym pływa ponad 33 tysiące okazów zwierząt morskich w tym 400 rekinów.

Tak mekkę shopperów opisuje Wikipedia. Jak Dubai Mall wypadł w mojej ocenie? Mam mieszane uczucia. Z jednej strony Dubai Mall jest naprawdę wyposażony we wszytko czego, dusza zapragnie. Znalazłam tu butiki wszystkich top projektantów, arabskie bazarki z tkaninami, sklepy ze slodkościami ( jeden miał całe ściany z cukierków i drzewo z lizaków na środku!) restaurację z każdej strony świata. Architektura, niezwykle nowoczesna, elegancka, jest bardzo dobrze zbalansowana z tradycyjnymi wpływami arabskimi, co widać najbardziej w designie bocznych uliczek. Dubai Mall, tak jak miasto Dubaj jest największą mieszanką kulturową jaką kiedykolwiek widziałam. W zasadzie można tutaj spędzać całe dnie, człowiek może zaspokoić prawie każdą potrzebę. Jednak z drugiej strony, to centrum handlowe jest tak ogromne, że można się zgubić. Ja po kilku godzinach błądzenia, byłam zmęczona i sfrustrowana. Wolę robić zakupy w mniejszych centrach handlowych i moim przypadku Dubai Mall pozostanie atrakcja turystyczną. Będę tu wracać, na seans z rekinami i luch w towarzystwie Burj Khalifa :)










Brak komentarzy: